Сторінки

20221222

Семінар вчителів музичного мистецтва

 Міський семінар-практикум вчителів музичного мистецтва.

«Як гімнастика випрямляє тіло,

так музика випрямляє душу людини».

В.О. Сухомлинський.

20 грудня 2022 року в Луцькому НРЦ відбувся семінар вчителів музичного мистецтва «Гра на дитячих музичних та шумових інструментах  як засіб формування патріотичних цінностей у дітей з особливими освітніми потребами».

Заклад освіти презентувала директор Волинець Л.І.

Учитель музичного мистецтва П’явка М.М. у своєму виступі наголосив про актуальність питання щодо пріоритетного значення навчання і виховання дітей з особливими освітніми потребами, їх становлення в суспільстві, зокрема як патріотів незламної країни - УКРАЇНИ.

Інклюзивна освіта передбачає освіту кожній дитині, незважаючи на наявні особливі освітні потреби, надає можливість дитині з особливими освітніми потребами бути включеною у загальний освітній процес за місцем проживання шляхом адаптації змісту освіти й умов навчання, що в подальшому дає змогу їй стати рівноправним членом суспільства.

Музика – один із видів мистецтва, який є засобом пізнання оточуючого світу й формування особистості. Музика здатна передавати почуття та емоції людей, їхній настрій і думки. Вона є тим видом мистецтва, що безпосередньо впливає на чуттєву сферу особистості. 

Зважаючи на специфіку закладу освіти, дуже важливим постає питання підбору музичного репертуару, який має бути доступним для виконання (враховувати вікові та психофізичні особливості), нести в собі зміст для розвитку патріотичних цінностей, любові до України та її історії,  Тому в роботі використовуються музичні твори які поєднують в собі ці особливості:    

- виховання історичної пам’яті;

- знання про народ, життєвий уклад українців, його культуру;

- формування національних ідеалів і сподівань (національна ідея);

- непереможного прагнення до волі й ненависті до рабства й неволі;

- щирого патріотизму й любові до України;

- любові й пошани до батьків, родини, роду, народу;

- чистоти й щирості почуттів, людяності, працьовитості.

Завдання, які ставляться перед вчителем музичного мистецтва у процесі гри на дитячих музичних інструментах такі:

1. Ознайомити дітей з назвами, зовнішнім виглядом та звучанням музичних  інструментів.

2. Навчити елементарних прийомів гри на дитячих музичних інструментах.

3. Ознайомити здобувачів освіти з елементарними знаннями з нотної грамоти (назви нот - до, ре, мі, фа, соль, ля, сі).

4. Виконувати музично-дидактичні ігри, наприклад, гра «Читаємо ритми».

5. Творчі завдання на основі ритму (ритмічні імпровізації).

6. За допомогою гри на музичних інструментах ознайомитися з групами темпів та агогікою.

7. Користуватися елементарними динамічними відтінками.

8. Виготовляти музичні інструменти власними руками.

На заздалегідь відзнятому відео можна було побачити, як діти виконують поставлені перед ними завдання.

Практичний психолог Костючик Н.С. ознайомила учасників семінару з особливостями роботи педагогів навчально-реабілітаційного центру з дітьми різних нозологій, та наголосила на важливості залучення дітей з особливими освітніми потребами до мистецьких заходів, які відбуваються у закладах освіти.




Немає коментарів:

Дописати коментар