Сторінки

Положення про систему та механізми забезпечення академічної доброчесності


ЗАТВЕРДЖЕНО
рішенням педагогічної ради
протокол № _____
від ___.______.2018 р.

Положення
про систему та механізми забезпечення академічної доброчесності

 1. Академічна доброчесність – це сукупність етичних принципів та визначених законом правил, якими мають керуватися учасники освітнього процесу під час навчання, викладання та провадження наукової (творчої) діяльності з метою забезпечення довіри до результатів навчання та/або наукових (творчих) досягнень.
2. Дотримання академічної доброчесності педагогічними працівниками передбачає:
-  посилання та джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей;
-   надання достовірної інформації про власну педагогічну діяльність;
-   контроль за дотриманням академічної доброчесності учнями;
-   об’єктивне оцінювання результатів навчання.
3. Дотримання академічної доброчесності учнями передбачає:
- самостійне виконання навчальних завдань, завдань поточного та підсумкового контролю результатів навчання (з урахуванням  індивідуальних потреб і можливостей відповідно до особливостей психофізичного розвитку);
-  посилання на джерела інформації у разі використання ідей, розробок, тверджень, відомостей (при підготовці навчальних проектів);
- надання достовірної інформації про результати власної навчальної діяльності (під час захисту навчального проєкту).
4. Порушеннями академічної доброчесності вважається:
-  фабрикація – вигадування даних та фактів, що використовуються в освітньому процесі;
-  фальсифікація – свідома зміна чи модифікація вже наявних даних, що стосуються освітнього процесу;
-   списування – виконання письмових робіт із залученням інших осіб та/або зовнішніх джерел інформації, крім дозволених для використання, зокрема під час оцінювання результатів навчання; використання мобільних телефонів та інших пристроїв зчитування інформації під час оцінювання результатів навчання категорично забороняється;
- обман – надання свідомо неправдивої інформації щодо власної освітньої діяльності чи організації освітнього процесу; формами обману є, зокрема, академічний плагіат, самоплагіат, фабрикація, фальсифікація та списування;
- хабарництво – надання (отримання) учасником освітнього процесу чи пропозиція щодо надання (отримання) коштів, майна, послуг, пільг чи будь-яких інших благ матеріального або нематеріального характеру з метою отримання неправомірної переваги в освітньому процесі;
- необ’єктивне оцінювання – свідоме завищення або заниження оцінки  результатів навчання учнів.
5. За порушення академічної доброчесності педагогічні працівники можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності, як відмова в присвоєнні або позбавлення присвоєного педагогічного звання, кваліфікаційної категорії та до такої адміністративної відповідальності як оголошення догани.
6. За порушення академічної доброчесності учні можуть бути притягнені до такої академічної відповідальності:
-   повторне проходження оцінювання (контрольна робота);
-  зниження оцінки за виконану практичну, лабораторну роботу, письмову роботу контролюючого характеру, творчу роботу з української мови, української літератури, зарубіжної літератури, навчальний проект та ін.
7. Факти порушення академічної доброчесності педагогічними працівниками можуть бути виявлені та встановлені згідно такого порядку

Зміст діяльності педагога
Особа, яка порушує питання щодо академічної недоброчесності
Особи, які здійснюють перевірку щодо встановлення факту академічної недоброчесності
Хто приймає рішення про притягнення до відповідальності педагога
Підготовка методичних рекомендацій, посібників, опис, презентація власного досвіду роботи
заступник директора з НВР, або/та директор, або/та педагог школи
заступник директора з НВР, який відповідає за методичну роботу, заступник директора, що відповідає за викладання даного предмета, директор, голова м.о. вчителів
атестаційна комісія
Оцінювання результатів навчання учнів
заступник директора з НВР, або/та директор, або/ та педагог школи, або/та учень школи, або його батьки (опікуни)
заступник директора, що відповідає за викладання даного предмета, директор, голова м.о. вчителів
директор
Контроль за дотриманням академічної доброчесності учнями
заступник директора з НВР, або/та директор, або/та учень школи, або його батьки (опікуни)
заступник директора, що відповідає за викладання даного предмета, директор, голова м.о. вчителів
директор

         Кожен педагог, стосовно якого порушено питання про порушення ним академічної доброчесності має такі права:
-  ознайомлюватися з усіма матеріалами перевірки щодо встановлення факту порушення академічної доброчесності, подавати до них зауваження;
- особисто надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;
- знати про дату, час і місце та бути присутньою під час розгляду питання про встановлення факту порушення академічної доброчесності та притягнення її до відповідальності;
- оскаржити рішення про притягнення до відповідальності до органу, уповноваженого розглядати апеляції, або до суду.
8. Факти порушення академічної доброчесності учнями можуть бути виявлені та встановлені згідно такого порядку

Вид діяльності учня
Особа, яка порушує питання щодо академічної недоброчесності
Хто встановлює факт академічної недоброчесності
Хто приймає

лабораторна, практична, творча робота навчальний проєкт та ін.
вчитель, який викладає предмет та/або учень класу
вчитель, який викладає предмет
вчитель, який викладає предмет
тематична контрольна робота
вчитель, який викладає предмет та/або учень класу
вчитель, який викладає предмет
вчитель, який викладає предмет
підсумкова контрольна робота
вчитель, який викладає предмет та/або учень класу
вчитель, який викладає предмет
вчитель, який викладає предмет, за погодженням заступника директора з НВР

         Кожен учень, стосовно якого порушено питання щодо академічної недоброчесності, має такі права:
- особисто надавати усні та письмові пояснення або відмовитися від надання будь-яких пояснень, брати участь у дослідженні доказів порушення академічної доброчесності;
- оскаржити через батьків (опікунів) рішення про притягнення до відповідальності до директора школи.



Немає коментарів:

Дописати коментар