Сторінки

АЛГОРИТМ ДІЙ ЗА СИГНАЛОМ "ПОВІТРЯНА ТРИВОГА”

 







АЛГОРИТМ 
дій учасників освітнього процесу за сигналами оповіщення 
цивільного захисту “Увага всім”, “Повітряна тривога” 
 Алгоритм дій вчителя та відповідальної особи під час проведення навчальних занять.
 Підготовчі заходи: 
1. Учасники освітнього процесу мають заздалегідь бути ознайомлені з місцем розташування споруд фонду захисних споруд, а також правилами поведінки під час евакуації та укриття в захисних спорудах. 
2. Якщо за однією захисною спорудою закріплено більше одного закладу, то розподіл учасників освітнього процесу за наявними спорудами фонду захисних споруд відбувається з урахуванням їх місткості та розташування на місцевості. 
3. Учасники освітнього процесу заздалегідь повинні вміти виконувати заходи з Плану реагування на надзвичайні ситуації або Інструкції навчального закладу, які передбачені на випадок отримання сигналу. 
4. Заклад освіти заздалегідь повинен розмістити всі покажчики напрямку руху для швидкого та безпечного проведення евакуаційних заходів учасників освітнього процесу. 
5. Під час евакуації та укриття в захисній споруді учасників освітнього процесу має супроводжувати відповідальна особа з числа працівників освітнього закладу. 
6. Заздалегідь встановлюються відповідальні особи, які після евакуації перевірять заклад на наявність присутніх учнів за межами захисної споруди.
 Порядок дій при отриманні сигналу: 
1. Відповідальна особа у разі надходження сигналу вмикає наявну систему оповіщення навчального закладу. 
2. Вчитель має миттєво сповістити учнів (словесно) про загрозу або виникнення надзвичайної ситуації та припинити навчальне заняття. 
3. Відповідальна особа разом із вчителями має скоординувати хід евакуації учнів від класу до захисної споруди (укриття). 
4. Класи, в яких викладають вчителі, мають бути організовані для негайного пересування двома колонами в приміщенні класу та швидкого залишення кабінету. За можливості учні самоорганізовуються для залишення кабінету та руху до захисної споруди. При обмеженому просторі для пересування учні залишають приміщення групами. 
5. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитись у заздалегідь визначених місцях та допомогти в організації та регулюванні швидкого руху до захисної споруди. До вчителів, які супроводжують молодші класи, приставити помічників. 
6. Медичний працівник повинен знаходитись у відведеному для нього місці для швидкого надання медичної допомоги.  
7. Відповідальні особи за евакуацію повинні знаходитися біля виходу із захисної споруди для здійснення контролю за порядком укриття учасників освітнього процесу та швидкого реагування у разі, якщо виявиться, що хтось відсутній. 
8. Учні або цілі класи, які знаходяться на подвір'ї закладу, під час сигналу тривоги повинні рухатися під наглядом вчителя або самостійно до захисної споруди. 
9. У середині захисної споруди відповідальні особи повинні забезпечити, щоб учні швидко та обережно зайняли свої місця. Після того як усі учні займуть свої місця відповідальний за клас повинен перевірити наявність усіх учнів. 
10. Під час перебування в захисній споруді вчителі та відповідальні особи повинні провести заходи, щоб заспокоїти дітей та всіх, хто знаходиться в ній.
11. Після завершення небезпеки та оголошення про відбій тривоги, вчителі та відповідальні особи слідкують за тим, щоб вихід усіх учасників освітнього процесу з укриттів здійснювався колонами або групами. 
12. Під час переміщення до укриттів необхідно врахувати наявність інклюзивних груп і класів. У випадку присутності дітей з ООП – попередньо проводити з ними навчання та бесіди, передбачити швидке та спокійне переміщення до укриття, спеціальне місце та заходи, що будуть здійснюватися в укриттях для максимального залучення до них дітей з ООП.
Укриття мають відповідати встановленим вимогам.

Алгоритм дій

для  працівників педагогічного патронажу

у разі проведення занять і увімкнення сигналів тривоги,

що розроблений на основі рекомендацій ДСНС України

1.   Учасники освітнього процесу  (здобувачі та надавачі освіти) повинні заздалегідь бути ознайомлені з місцем розташування захисних споруд найближчих до місця проведення навчальних занять повідомленням від батьків (опікунів) учня.

2.   Педагог на першому занятті зобов’язаний провести бесіду (інструктаж)    з безпеки життєдіяльності з батьками (опікунами) здобувача освіти (з  підписом про ознайомлення) щодо їхньої відповідальності за життя і безпеку дитини під час увімкнення сигналу «Повітряна тривога».

3.   Враховуючи те, що під час навчальних  занять педагогічного патронажу , відповідно до «Положення про індивідуальну форму навчання» ,  заняття проводяться в присутності батьків або опікунів , відповідальних  за життя і здоров’я здобувачів освіти , вчитель під час ввімкнення сигналу «Повітряна тривога» зобов’язаний припинити навчальне заняття і  разом з учнем і батьками (опікунами) негайно рухатися до захисної споруди.

4.   У разі, якщо батьки (опікуни) відмовляються евакуюватися до найближчого укриття, педагог має право евакуюватися до захисної споруди самостійно для збереження власного життя і здоров’я.

5.   Навчальний матеріал , який був пропущений через увімкнення сигналу «Повітряна тривога» відпрацьовується на наступному занятті  методом ущільнення або дистанційно асинхронно (за вибором батьків).

6.   У випадку, якщо сигнал «Повітряна тривога» був короткочасним , вчитель зобов’язаний повернутися до місця проведення занять і продовжити урок.



  









Немає коментарів:

Дописати коментар