Сторінки

20170418

ЗВІТ ПРО ПРОВЕДЕННЯ ТИЖНЯ ПРИРОДНИЧИХ НАУК



        Відповідно до річного плану роботи школи, з метою формування біологічної грамотності, дбайливого ставлення та охорони навколишнього середовища, привернення уваги до проблеми екологічного мислення, поглиблення знань з природознавчих наук з 10 квітня по 14 квітня пройшов тиждень наук природничого циклу.
У сучасних умовах розвитку суспільства знання про природу та навколишнє середовище  залишаються одним з основних складників змісту природничої освіти. Ці знання є основою для формування в учнів загальнонавчальних та спеціальних умінь, зокрема таких важливих, як уміння вести спостереження, виконувати експеримент, самостійно отримувати і переробляти інформацію. Це визначається насамперед тим, що науки про живу природу є основою пізнання навколишнього світу, розуміння законів живої природи, існування і виживання якого неможливе без збереження середовища існування. Засвоєння знань пов'язується  зі здатністю учня свідомо використовувати їх у повсякденному житті. Сучасне життя потребує ініціативної особистості, здатної досягати в житті гуманістичних цілей, керуючись високими естетичними ідеалами. Суспільство не може повноцінно функціонувати без активної людини, яка є його джерелом. Метою тижня є розширити знання учнів з природничих наук, розвинути інтерес школярів до вивчення природничих наук, розвивати світогляд учнів, виховувати любов до природи.
Методичні завдання тижня: активізація методичної роботи, розвиток творчого підходу до навчання та виховання учнів, підвищення професійної майстерності та компетентності педагогів, створення атмосфери успіху, яка сприяє творчому розвитку особистості учня, обмін педагогічним досвідом.
Робота тижня була спланована так, щоб заходи охоплювали різні сфери діяльності вчителів та учнів, були цікавими, корисними, сприяли  інтелектуальному та творчому розвитку учнів.
Протягом тижня пройшли заходи, які сприяли підвищенню інтересу школярів до предметів географії, біології, хімії, природознавства, розширили знання, дали можливість дослідити та презентувати цікаві теми. Заходами тижня були охоплені учні 6-11 класів.
Тематичний тиждень природничих наук розпочався з узагальнюючого уроку біології в 6-Б класі по темі «Рослини», який провела вчитель біології Демчук Світлана Миколаївна. Метою уроку було ознайомити учнів із різноманітністю світу рослин; удосконалити знання школярів про будову рослини; розвивати увагу, пам’ять і мислення учнів, відпрацьовувати вміння аналізувати та узагальнювати інформацію, удосконалювати навички самостійної та пошукової діяльності на уроці; формувати науковий світогляд, виховувати сумлінність та наполегливість під час виконання завдань, любов до природи. Напередодні уроку учні отримали теми проектів, з якими вони могли б виступити на уроці.
Так з проектами на тему «Квіти і комахи» свої дослідження продемонстрували Хілько Дарина, Болтнєв Володимир та Цьось Антон.

               




Ціхоцька Олена та Рудь Владислав ознайомили присутніх з проектами на тему «Рослини-мандрівники».
 
           


          Філюк Олександр та Чуріков Назар ознайомили присутніх з проектами на тему «Рослини-хижаки».  


  Екологічний захід  «Збережемо природу Землі разом» для учнів 7-11 класів мав на меті розширити уявлення учнів про взаємозв’язок людини і природи, виховувати дбайливе ставлення до живої природи, показати збалансоване природокористування та дало змогу відповісти на питання «Яка сьогодні екологічна ситуація в Україні? Як взаємодіють суспільство та природа?». На ньому обговорювалися проблеми довкілля та ролі людини у забруднені навколишнього середовища. Урок супроводжувався великою кількістю ілюстрованого матеріалу, поданого в мультимедійній презентації: малюнки, фотографії, відео, які підготували учні під керівництвом вчителя хімії Кажан Людмили Миколаївни.





     
Учні 7-А класу представили свої намальовані плакати на екологічну тему (Харченко Вікторія, Комаринський Володимир та Воропай Вадим); Прохоров Олександр – виставку робіт з паперопластики.





                    
           Усний журнал – форма масового поширення звань, найновiших вiдомостей бiологiчного чи валеологічного змiсту, один з важливих засобiв розширення кругозору школярiв. Вiн має на метi пiдвищити iнтерес до теми, домогтися бiльш глибоких i мiцних знань, вчасно i швидко висвiтлювати актуальнi питання. Завдання усного журналу – збуджувати допитливiсть, зародити iскру iнтересу до того чи iншого об’єкта, повiдомляти про новини, незвичайнi, рiдкіснi явища та подiї, маловiдомi факти й вiдкриття, спонукати дiтей бiльше довiдатися про них. Вибрана форма дала змогу педагогам Мартинюк Світлані Володимирівні та Ройко Наталії Іванівні зацiкавити учнів темою «Життя бджолиної сімї». Багато таємниць приховують бджоли у своєму вулику; а скільки корисних продуктів вони виробляють! Про незвичайне життя бджіл та ще багато іншої цікавої інформації школярі дізналися на цьому уроці.

Проведені заходи активізували пізнавальний інтерес учнів до вивчення географії, біології, хімії, екології; сприяли прояву ініціативи й самостійності; розкриттю індивідуальних здібностей дітей та їх талантів.  
Тиждень природничих наук закінчився, але продовжуватиметься праця вчителів, які пробуджують творчість і пізнання, підтримують інтерес та бажання вчитися.
  



Немає коментарів:

Дописати коментар