Проаналізувавши стан сформованості
обов’язкових результатів навчання за критеріями: «має значні успіхи»,
«демонструє помітний прогрес», «досягає результату з допомогою вчителя»,
«потребує значної уваги і постійної допомоги вчителя», виявлено загальні
результати:
Здобувачів освіти 1-А, 2-А, 3-А, 4-А класів:
Характеристика особистих досягнень |
Має значні успіхи
(а) |
Демон- струє поміт- ний прог-рес (б) |
Досягає резуль-тату з допо-могою вчителя
(в) |
Потребує значної уваги і постійної
допомоги вчителя
(г) |
К-сть учнів: 56 |
Учн. |
Учн. |
Учн. |
Учн. |
Виявляє інтерес до навчання. |
14 |
17 |
13 |
10 |
Виявляє старанність у навчанні. |
12 |
16 |
16 |
12 |
Активно працює на уроці. |
6 |
19 |
17 |
12 |
Ставить запитання про нове, незрозуміле. |
10 |
12 |
15 |
19 |
Виявляє самостійність у роботі. |
9 |
12 |
21 |
14 |
Дотримується правил поведінки під час уроку, гри, відпочинку. |
19 |
18 |
16 |
13 |
Доброзичливо ставиться до оточуючих. |
21 |
18 |
14 |
3 |
Співпрацює з дітьми, дорослими. |
20 |
18 |
12 |
6 |
Вирішує конфлікти мирним шляхом. |
15 |
14 |
7 |
15 |
Знаходить успішні шляхи вирішення проблем. |
15 |
15 |
11 |
17 |
Бере відповідальність за свої дії. |
7 |
8 |
12 |
29 |
Здобувачів освіти 1-Г, 2-Г, 3-Г, 4-Г
класів:
Характеристика особистих досягнень |
Має значні успіхи
(а) |
Демон струє поміт- ний прог-рес (б) |
Досягає резуль-тату з допомогою вчителя
(в) |
Потребує значної уваги і постійної
допомоги вчителя
(г) |
К-сть учнів: 46 |
Учн. |
Учн. |
Учн. |
Учн. |
Виявляє інтерес до навчання. |
1 |
5 |
22 |
18 |
Виявляє старанність у навчанні. |
0 |
2 |
21 |
23 |
Активно працює на уроці. |
0 |
6 |
11 |
30 |
Ставить запитання про нове, незрозуміле. |
1 |
1 |
8 |
36 |
Виявляє самостійність у роботі. |
0 |
2 |
16 |
28 |
Дотримується правил поведінки під час уроку, гри, відпочинку. |
1 |
8 |
16 |
21 |
Доброзичливо ставиться до оточуючих. |
2 |
22 |
16 |
6 |
Співпрацює з дітьми, дорослими. |
1 |
9 |
24 |
12 |
Вирішує конфлікти мирним шляхом. |
0 |
9 |
10 |
21 |
Знаходить успішні шляхи вирішення проблем. |
0 |
1 |
18 |
37 |
Бере відповідальність за свої дії. |
0 |
1 |
12 |
37 |
Результати
освітньої діяльності учнів основної школи
У
основній школі(5-10кл) навчається 158 учнів (12 комплектів). У 5-их класах за
рішенням педради і за вимогами НУШ для оцінювання навчальних досягнень учнів
5-х класів використовувалось формальне оцінювання (1чверть
Якість
навчальних досягнень становить:
На
7-9 балів –18 учнів, що становить 11,4
%;
на 4-6 балів – 107 учнів, що становить 67,8 %;
на
1-3 бали закінчили 33 учні, що становить 20,8 %.
Рівень
навчальних досягнень учнів 5-10 класів за IІ семестр 2024-2025 н.р. має такий вигляд:
К-сть комп лектів |
К-сть учнів |
Рівень навчальних досягнень |
Рівень освітньої діяльності |
|||||||
1-3 бали |
4-6 балів |
7-9 балів |
10-12 балів |
|||||||
К-сть |
% |
К-сть |
% |
К-сть |
% |
К-сть |
% |
|||
12 |
158 |
33 |
20,8 |
107 |
67,8 |
18 |
11,4 |
0 |
0 |
середній
|
Аналізуючи стан
успішності учнів окремо по класах, адміністрація дійшла висновку, що в кожному
класі є резерв учнів ,які б могли досягти свого основного рівня. Так на
достатньому рівні можуть навчатися деякі учні, які мають рівень досягнень 6-7
балів. Аналіз якості рівня навчальних досягнень учнів показує ,що причинами
виникнення проблем щодо динаміки успішності є низька мотиваційна основа,
відсутня система роботи зі невстигаючими учнями, які пропускають заняття через
хворобу ,недостатній зв’язок учителів із батьками, несвоєчасне повідомлення
батьків про рівень успішності дітей.
Фактором
негативного впливу на рівень навчальних досягнень учнів залишається недостатнє
володіння і практичне втілення таких важливих компетентностей як комунікативна
,самоосвіта, саморозвиток ,продуктивної та творчої діяльності.
Аналізуючи рівень
навчальних досягнень учнів 8-10 класів, адміністрація дійшла висновку ,що в
кожному класі є резерв учнів ,які б могли досягти свого основного рівня. Проте
є ряд учнів ,які мають початковий
рівень, причинами виникнення проблем щодо динаміки низької успішності є
:низький розвиток логічного мислення, нестійка увага, психофізичні особливості
окремих учнів. Порушення фонематичного слуху ,незнання правил, невміння
застосовувати вивчені правила на практиці.
Навчальні
досягнення учнів, які здобувають освіту індивідуально (педагогічний патронаж)
У
2024-2025 н.р. в НРЦ організовано педагогічний патронаж з 53 здобувачами
освіти:
- 1-4 класи – 26
учнів,
- 5-10 класи –
27 учнів.
За програмою ПІР навчається 40
учень, порушення мовлення – 8
учнів, ОРА – 4 учнів, зі зниженим слухом
– 1 учень.
Кількість вчителів, які працюють з
учнями індивідуальної форми навчання – 58 чол, з них лише з учнями
індивідуальної форми навчання – 10.
Всі вчителі працюють згідно навчальних
планів і програм. На початкові класи виділено 10 год. На середню ланку – 14
год. Вивчаються предмети державного компонента та корекційної складової.
Вчителі початкових класів повністю забезпечені програмами. Середня ланка
забезпечена спеціальними програмами частково.
Успішність
здобувачів освіти:
К-сть
комп лектів |
К-сть
учнів |
Рівень навчальних досягнень |
|||||||
1-3 бали |
4-6 балів |
7-9 балів |
10-12 балів |
||||||
К-сть |
% |
К-сть |
% |
К-сть |
% |
К-сть |
% |
||
1-4 класи |
26
учнів (26вербальне оцінювання) |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5-10 класи |
27
учнів |
8 |
29,6 |
16 |
59,2 |
3 |
11,2 |
0 |
0 |
Всього |
53
учні (27
вербальне) оцінювання) |
8 |
29,5 |
16 |
59,2 |
3 |
11,2 |
0 |
0 |
№
з/п
|
Ключові
компетентності
|
Компоненти
|
|||||
1
|
Спілкування державною мовою (і рідною - у
разі відмінності, українською жестовою або за допомогою альтернативних
засобів спілкування)
|
Уміння: (самостійно або за допомогою) ставити запитання та
розпізнавати проблему; робити висновки на основі інформації, поданої в різних
формах (у текстовій формі, таблицях, діаграмах, на графіках); розуміти,
пояснювати та перетворювати тексти задач письмово, грамотно висловлюватися
рідною мовою; доречно та коректно вживати в мовленні термінологію з окремих
предметів, чітко та зрозуміло формулювати думку, аргументувати, доводити
правильність тверджень, поповнювати свій активний та пасивний словниковий
запас.
Ставлення: розуміння чітких та лаконічних формулювань.
Навчальні ресурси: означення понять, формулювання властивостей,
доведення правил, теорем.
|
|||||
2
|
Спілкування
іноземними мовами (здобувані освіти з інтелектуальними порушеннями
іноземну мову не вивчають)
|
Уміння: (самостійно або за допомогою) здійснювати спілкування в
межах сфер, тем і ситуацій, визначених чинною навчальною Програмою; розуміти
на слух (за допомогою американської дактильної абетки), зміст автентичних
текстів; читати та розуміти автентичні тексти різних жанрів і видів із різним
рівнем; розуміння змісту; здійснювати спілкування у письмовій формі відповідно
до поставлених завдань; використовувати у разі потреби невербальні засоби
спілкування за умови дефіциту наявних мовних засобів; ефективно взаємодіяти з
іншими усно (за допомогою дактильної абетки), письмово, за допомогою засобів
електронного спілкування.
Ставлення: оцінювати інформацію та використовувати її для різних
потреб; висловлювати свої думки, почуття та ставлення; використовувати
досвід, набутий у вивченні рідної мови (української жестової мови) та інших
навчальних предметів, розглядаючи його як засіб оволодіння іноземною мовою;
обирати й застосовувати доцільні комунікативні стратегії (у тому числі
альтернативні засоби спілкування) відповідно до різних потреб.
Навчальні ресурси: підручники, словники, жестівники,
довідкова література, мультімедійні засоби, адаптовані іншомовні тексти.
|
|||||
3
|
Математична
компетентність
|
Уміння: (самостійно або за допомогою) оперувати текстовою та
числовою інформацією; встановлювати відношення між реальними об'єктами
навколишньої дійсності (природними, культурними, технічними тощо);
розв'язувати задачі, зокрема практичного змісту; будувати та досліджувати
найпростіші математичні моделі реальних об'єктів, процесів і явищ,
інтерпретувати та оцінювати результати; прогнозувати в контексті навчальних
та практичних задач; використовувати математичні методи у життєвих ситуаціях.
Ставлення: усвідомлення значення математики для повноцінного життя в
сучасному суспільстві, розвитку технологічного, економічного й оборонного
потенціалу держави, успішного вивчення інших предметів.
Навчальні ресурси: розв'язання математичних задач, зокрема
таких, що моделюють реальні життєві ситуації.
|
|||||
4
|
Основні
компетентності у природничих науках і
технологіях
|
Уміння: (самостійно або за допомогою) розпізнавати
проблеми, що виникають у довкіллі; будувати та досліджувати природні явища та
Процеси; користуватися технологічними пристроями.
Ставлення: усвідомлення важливості природничих наук
як універсальної мови наук, техніки та технологій, усвідомлення ролі наукових
цей у сучасних інформаційних технологіях.
Навчальні
ресурси: складання
графіків та діаграм, які ілюструють функціональні залежності результатів
впливу людської діяльності на природу.
|
|||||
5
|
Інформаційно-
цифрова
компетентність
|
Уміння: (самостійно та за допомогою) структурувати дані; діяти за
алгоритмом та складати алгоритми; визначати достатність даних для розв'язання
задачі; використовувати різні знакові системи; знаходити інформацію та
оцінювати її достовірність; доводити істинність тверджень.
Ставлення:
осмислення інформації
та джерел її отримання; усвідомлення важливості інформаційних технологій для
ефективного розв'язання математичних задач.
Навчальні
ресурси: візуалізація
даних, побудова графіків та діаграм за допомогою програмних засобів
|
|||||
6
|
Уміння
вчитися впродовж життя
|
Уміння: (самостійно та за допомогою) визначати мету навчальної
діяльності, відбирати й застосовувати потрібні знання та способи діяльності
для досягнення цієї мети; організовувати та планувати свою навчальну
діяльність; моделювати власну освітню траєкторію, аналізувати, контролювати,
коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; доводити
правильність власного судження або визнавати помилковість.
Ставлення: усвідомлення власних освітніх потреб та цінності нових
знань і вмінь; зацікавленість у пізнанні світу; розуміння важливості вчитися
впродовж життя; прагнення до вдосконалення результатів своєї діяльності.
Навчальні ресурси: моделювання власної освітньої траєкторії.
|
|||||
|
|
|
|||||
7
|
Ініціативність і підприємливість
|
Уміння: (самостійно та за допомогою) вирішувати життєві проблеми,
аналізувати, прогнозувати, ухвалювати оптимальні рішення; використовувати
критерії практичності, ефективності з метою вибору найкращого рішення;
аргументувати та захищати свою позицію, дискутувати; використовувати різні
стратегії, шукаючи оптимальних способів розв'язання життєвого завдання.
Ставлення: ініціативність, відповідальність, упевненість у собі;
переконаність, що успіх команди - це особистий успіх; позитивне оцінювання та
підтримка конструктивних ідей інших.
Навчальні ресурси: завдання підприємницького змісту
(оптимізаційні задачі).
|
|||||
8
|
Соціальна
і громадянська компетентності
|
Уміння: (самостійно та за допомогою) висловлювати власну думку,
слухати і чути інших, оцінювати аргументи та змінювати думку на основі
доказів; аргументувати та відстоювати свою позицію; ухвалювати аргументовані
рішення в життєвих ситуаціях; співпрацювати в команді, виділяти та виконувати
власну роль в командній роботі; аналізувати власну економічну ситуацію,
родинний бюджет; орієнтуватися в широкому колі послуг і товарів на основі
чітких критеріїв, робити споживчий вибір, спираючись на різні дані.
Ставлення: ощадливість і поміркованість; рівне ставлення до інших
незалежно від статків, соціального походження; відповідальність за спільну
справу; повага до прав людини.
Навчальні
ресурси: завдання
соціального змісту.
|
|||||
9
|
Обізнаність
і самовираження у сфері культури
і
|
Уміння: (самостійно та за допомогою) висловлювати свою думку,
аргументувати та вести діалог, (в тому числі за допомогою української
жестової мови, альтернативних засобів спілкування) національні та культурні
особливості співрозмовників та дотримуючись етики спілкування та взаємодії;
враховувати художньо-естетичну складову при створенні продуктів своєї
діяльності (малюнків, текстів, схем тощо).
Ставлення: культурна самоідентифікація, повага до культурного
розмаїття у глобальному суспільстві; усвідомлення впливу окремого предмета на
людську культуру та розвиток суспільства.
Навчальні ресурси: математичні моделі в різних видах
мистецтва.
|
10
|
Екологічна
грамотність і здорове життя
|
Уміння: (самостійно та за допомогою) аналізувати та оцінювати
соціально-економічні події в державі на основі різних даних; враховувати
правові, етичні, екологічні та соціальні наслідки рішень.
Ставлення: усвідомлення взаємозв'язку кожного окремого предмета та
екології на основі різних даних; ощадне, бережливе відношення до природних
ресурсів, чистоти довкілля та дотримання санітарних норм побуту; розгляд
порівняльної характеристики щодо вибору здорового способу життя; власна думка
та позиція до зловживань алкоголю, нікотину тощо.
Навчальні ресурси: навчальні проекти, завдання
соціально-економічного, екологічного змісту; задачі, які сприяють
усвідомленню цінності здорового способу життя
|
Рівні навчальних досягнень
|
Бали
|
Загальні критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учні засвоїли знання у формі окремих фактів, елементарних
уявлень
|
2
|
Учні відтворюють незначну частину навчального матеріалу,
володіють окремими видами умінь на рівні копіювання зразка виконання певної
навчальної дії
|
|
3
|
Учні відтворюють незначну частину навчального матеріалу;
з допомогою вчителя виконують елементарні завдання, потребують детального
кількаразового їх пояснення
|
|
II. Середній
|
4
|
Учні відтворюють частину навчального матеріалу у формі
понять з допомогою вчителя, можуть повторити за зразком певну операцію, дію
|
5
|
Учні відтворюють основний навчальний матеріал з допомогою
вчителя, здатні з помилками й неточностями дати визначення понять
|
|
6
|
Учні будують відповідь у засвоєній послідовності;
виконують дії за зразком у подібній ситуації; самостійно працюють зі значною
допомогою вчителя
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учні володіють поняттями, відтворюють їх зміст, уміють
наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково
контролюють власні навчальні дії
|
8
|
Учні вміють розпізнавати об'єкти, які визначаються
засвоєними поняттями; під час відповіді можуть відтворити засвоєний зміст в
іншій послідовності, не змінюючи логічних зв'язків; володіють вміннями на
рівні застосування способу діяльності за аналогією; самостійні роботи
виконують з незначною допомогою вчителя; відповідають логічно з окремими
неточностями
|
|
9
|
Учні добре володіють вивченим матеріалом, застосовують
знання в стандартних ситуаціях, володіють вміннями виконувати окремі етапи
розв'язання проблеми і застосовують їх у співробітництві з учителем
(частково-пошукова діяльність)
|
|
IV. Високий
|
10
|
Учні володіють системою понять у межах, визначених
навчальними програмами, встановлюють як внутрішньопонятійні, так і
міжпонятійні зв'язки; вміють розпізнавати об'єкти, які охоплюються засвоєними
поняттями різного рівня узагальнення; відповідь аргументують новими
прикладами
|
11
|
Учні мають гнучкі знання в межах вимог навчальних
програм, вміють застосовувати способи діяльності за аналогією і в нових
ситуаціях
|
|
12
|
Учні мають системні, міцні знання в обсязі та в межах
вимог навчальних програм, усвідомлено використовують їх у стандартних та
нестандартних ситуаціях; самостійні роботи виконують під опосередкованим
керівництвом; виконують творчі завдання
|
Рівні
навчальних досягнень
|
Бали
|
Загальні
критерії оцінювання навчальних досягнень учнів
|
I. Початковий
|
1
|
Учні розрізняють об'єкти вивчення
|
2
|
Учні відтворюють
незначну частину навчального матеріалу, мають нечіткі уявлення про об'єкт
вивчення
|
|
3
|
Учні відтворюють
частину навчального матеріалу; з допомогою вчителя виконують елементарні
завдання
|
|
II.
Середній
|
4
|
Учні з допомогою
вчителя відтворюють основний навчальний матеріал, можуть повторити за зразком
певну операцію, дію
|
5
|
Учні відтворюють основний навчальний
матеріал, здатні з помилками й неточностями дати визначення понять,
сформулювати правило
|
|
6
|
Учні виявляють знання й розуміння
основних положень навчального матеріалу. Відповіді їх правильні, але
недостатньо осмислені. Вміють застосовувати знання при виконанні завдань за
зразком
|
|
III. Достатній
|
7
|
Учні правильно
відтворюють навчальний матеріал, знають основоположні теорії і факти, вміють
наводити окремі власні приклади на підтвердження певних думок, частково
контролюють власні навчальні дії
|
8
|
Знання учнів є
достатніми. Учні застосовують вивчений матеріал у стандартних ситуаціях,
намагаються аналізувати, встановлювати найсуттєвіші зв'язки і залежність між
явищами, фактами, робити висновки, загалом контролюють власну діяльність.
Відповіді їх логічні,
хоч і мають неточності
|
|
9
|
Учні добре володіють
вивченим матеріалом, застосовують знання в стандартних ситуаціях, уміють
аналізувати й систематизувати інформацію, використовують загальновідомі
докази із самостійною і правильною аргументацією
|
|
IV.
Високий
|
10
|
Учні мають повні, глибокі знання, здатні
використовувати їх у практичній діяльності, робити висновки, узагальнення
|
11
|
Учні мають гнучкі знання в межах вимог
навчальних програм, аргументовано використовують їх у різних ситуаціях,
уміють знаходити інформацію та аналізувати її, ставити і розв'язувати
проблеми
|
|
12
|
Учні мають системні, міцні знання в
обсязі та в межах вимог навчальних програм, усвідомлено використовують їх у
стандартних та нестандартних ситуаціях. Уміють самостійно аналізувати,
оцінювати, узагальнювати опанований матеріал, самостійно користуватися
джерелами інформації, приймати рішення
|
|
Критерії оцінювання
роботи вчителя І. Професійний рівень діяльності вчителя
|
|
3. Уміння аналізувати свою діяльність
|
Бачить свої недоліки, прогалини і прорахунки в роботі, але при
цьому не завжди здатний встановити причини їхньої появи. Здатний домагатися
змін на краще на основі самоаналізу, однак покращення мають нерегулярний
характер і поширюються лише на окремі ділянки роботи
|
Виправляє допущені помилки і посилює позитивні моменти у своїй
роботі, знаходить ефективні рішення. Усвідомлює необхідність систематичної
роботи над собою і активно включається в ті види діяльності, які сприяють
формуванню потрібних якостей
|
Прагне і вміє бачити свою діяльність збоку, об'єктивно й
неупереджено оцінює та аналізує її, виділяючи сильні і слабкі сторони.
Свідомо намічає програму самовдосконалення, її мету, завдання, шляхи
реалізації
|
4. Знання нових
педагогічних
концепцій
|
Знає сучасні технології навчання й виховання; володіє набором
варіативних методик і педагогічних технологій; здійснює їх вибір і застосовує
відповідно до інших умов
|
Уміє демонструвати на практиці високий рівень володіння
методиками; володіє однією із сучасних технологій розвиваючого навчання;
творчо користується технологіями й програмами
|
Розробляє нові педагогічні технології навчання й виховання,
веде роботу з їх апробації, бере участь у дослідницькій, експериментальній
діяльності
|
5. Знання теорії педагогіки й вікової психології учня
|
"Орієнтується в сучасних психолого-педагогічних концепціях
навчання, але рідко застосовує їх у своїй практичній діяльності. Здатний
приймати рішення в типових ситуаціях
|
Вільно орієнтується в сучасних психолого-педагогічних концепціях
навчання й виховання, використовує їх як основу у своїй практичній
діяльності. Здатний швидко -й підсвідомо обрати оптимальне рішення
|
Користується різними формами психолого-педагогічної діагностики
й науково- обґрунтованого прогнозування. Здатний передбачити розвиток подій і
прийняти рішення в нестандартних ситуаціях
|
ІІ.
Результативність професійної діяльності вчителя.
|
|||
Критерії
|
Спеціаліст
другої категорії
|
Спеціаліст
першої категорії
|
Спеціаліст
вищої категорії
|
1.Володіння
способами індивідуалізації навчання
|
Враховує у
стосунках з учнями індивідуальні особливості їхнього розвитку: здійснює
диференційований підхід з урахуванням темпів розвитку, нахилів та інтересів,
стану здоров'я. Знає методи діагностики рівня інтелектуального й
особистісного розвитку дітей
|
Уміло
користується елементами, засобами діагностики і корекції індивідуальних особливостей
учнів під час реалізації диференційованого підходу. Створює умови для
розвитку талантів, розумових і фізичних здібностей
|
Сприяє
пошуку, відбору і творчому розвитку обдарованих дітей. Уміє тримати в полі
зору «сильних»,«слабких» і «середніх» за рівнем знань учнів; працює за
індивідуальними планами з обдарованими і слабкими дітьми
|
2.Уміння
активізувати пізнавальну діяльність учнів
|
Створює
умови, що формують мотив діяльності. Уміє захопити учнів своїм предметом,
керувати колективною роботою, варіювати різноманітні методи й форми роботи.
Стійкий інтерес до навчального предмета і висока пізнавальна активність учнів
поєднується з не дуже ґрунтовними знаннями, з недостатньо сформованими
навичками учіння
|
Забезпечує
успішне формування системи знань на основі самоуправління процесом учіння.
Уміє цікаво подати навчальний матеріал, активізувати учнів, збудивши в них
інтерес до особистостей самого предмета; уміло варіює форми і методи
навчання. Міцні, ґрунтовні знання учнів поєднуються з високою пізнавальною
активністю і сформованими навичками
|
Забезпечує
залучення кожного школяра до процесу активного учіння. Стимулює внутрішню
(мислительну) активність, пошукову діяльність. Уміє ясно й чітко викласти
навчальний матеріал; уважний до рівня знань усіх учнів. Інтерес до
навчального предмета в учнів поєднується з міцними знаннями і сформованими
навичками
|
3. Робота
з розвитку в учнів загально-
навчальних
вмінь і навичок
|
Прагне до
формування навичок раціональної організації праці
|
Цілеспрямовано
й професійно формує в учнів уміння й навички раціональної організації
навчальної праці (самоконтроль у навчанні, раціональне планування навчальної
праці, належний темп читання, письма, обчислень). Дотримується єдиних вимог
щодо усного і писемного мовлення: оформлення письмових робіт учнів у
зошитах, щоденниках (грамотність, акуратність, каліграфія)
|
|
|
Ш. Комунікативна культура
|
|||
Критерії
|
Спеціаліст другої категорії
|
Спеціаліст першої категорії
|
Спеціаліст вищої категорії
|
1. Комунікативні й
організаторські здібності
|
Прагне до контактів з людьми. Не обмежує коло знайомих; відстоює
власну думку; планує свою роботу, проте потенціал його нахилів не
вирізняється високою стійкістю
|
Швидко знаходить друзів, постійно прагне розширити коло своїх
знайомих; допомагає близьким, друзям; проявляє ініціативу в спілкуванні; із
задоволенням бере участь в організації громадських заходів; здатний прийняти
самостійне рішення в складній ситуації. Усе виконує за внутрішнім
переконанням, а не з примусу. Наполегливий у діяльності, яка його приваблює
|
Відчуває потребу в комунікативній і організаторській
діяльності; швидко орієнтується в складних ситуаціях; невимушено почувається
в новому колективі; ініціативний, у важких випадках віддає перевагу
самостійним рішенням; відстоює власну думку й домагається її прийняття.
Шукає такі справи, які б задовольнили його потребу в комунікації
та організаторській діяльності
|
2. Здатність до співпраці з учнями
|
Володіє відомими в педагогіці прийомами переконливого впливу,
але використовує їх без аналізу ситуації
|
Обговорює й аналізує ситуації разом з учнями і залишає за ними
право приймати власні рішення. Уміє сформувати громадську позицію учня, його
реальну соціальну поведінку й вчинки, світогляд і ставлення до учня, а також
готовність до подальших виховних впливів учителя
|
Веде постійний пошук нових прийомів переконливого впливу й
передбачає їх можливе використання в спілкуванні. Виховує вміння толерантно
ставитися До чужих поглядів. Уміє обґрунтовано користуватися поєднанням
методів навчання й виховання, що дає змогу досягти хороших результатів при
оптимальному докладанні розумових, вольових та емоційних зусиль учителя й
учнів
|
|
Володіє адаптивним стилем поведінки, педагогічного спілкування;
намагається створити навколо себе доброзичливу обстановку співпраці з
колегами
|
Намагається вибрати стосовно кожного з колег такий спосіб
поведінки, де найкраще поєднується індивідуальний підхід з утвердженням
колективістських принципів моралі
|
Неухильно дотримується професійної етики спілкування; у
будь-якій ситуації координує свої дії з колегами
|
4. Готовність до співпраці з батьками
|
Визначає педагогічні завдання з урахуванням особливостей дітей і
потреб сім'ї, систематично співпрацює з батьками
|
Залучає батьків до діяльності; спрямованої на створення умов,
сприятливих для розвитку їхніх дітей; формує в батьків позитивне ставлення до
оволодіння знаннями педагогіки й психології
|
Налагоджує контакт із сім'єю не тільки тоді, коли потрібна
допомога батьків, а постійно, домагаючись відвертості, взаєморозуміння,
чуйності
|
5. Педагогічний такт
|
Володіє педагогічним тактом, а деякі його порушення не
позначаються негативно на стосунках з учнями .
|
Стосунки з дітьми будує на довірі, повазі, вимогливості,
справедливості
|
|
6. Педагогічна культура
|
Знає елементарні вимоги до мови, специфіку інтонацій у Мовленні,
темпу мовлення дотримується не завжди
|
Уміє чітко й логічно висловлювати думки в усній, письмовій та
графічній формі. Має багатий словниковий запас, добру дикцію, правильну
інтонацію
|
Досконало володіє
своєю мовою, словом, професійною термінологією
|
7. Створення комфортного мікроклімату
|
Г либоко вірить у великі можливості кожного учня. Створює
сприятливий морально-психологічний клімат для кожної дитини
|
Наполегливо
формує моральні уявлення, поняття учнів, виховує почуття гуманності,
співчуття, жалю, чуйності. Створює умови для розвитку талантів, розумових і
фізичних здібностей, загальної культури особистості
|
Сприяє пошуку,
відбору і творчому розвиткові обдарованих дітей
|
Немає коментарів:
Дописати коментар